Modanın Kalbi Bu Fotoğraflarda Atıyor
Tekstil fotoğraf çekimleri özellikle moda sektörünün yararlandığı fotoğraf ürün çekimi türlerindendir. Ürünün üretim merkezinden satış raflarına kadar geçen sürede geçirdiği değişimleri ve sunumlarını kapsayan tekstil çekimleri fotoğrafçılığı, firmaların reklam kampanyalarında tercih ettikleri önemli tanıtım yöntemi.
Müşterilerine ürünlerini anlatmak, kullanım özellikleri hakkında bilgi vermek, ürünü sattırmak isteyen markalar, ürün çekimleri ile tanıtımlarını yapıyorlar. Moda fotoğrafçılığı olarak da adlandırabileceğimiz tekstil çekimleri, modada yeni trendleri ve stilleri milyonlara ulaştırıyor. Elde edilen görseller:
- E-ticaret sitelerinde,
- Sosyal medya hesaplarında,
- Katalog ve dergilerde,
- Afiş ve billboardlarda,
- Toplantı ve sunumlarda kullanılıyor.
Neden Gereklidir? – Markanızı Anlatın
“Firma kataloglarınızı oluşturacak, satışlarınızı artıracak konsept fotoğraflar…”
Tekstil sektörü oldukça rekabetli bir alan olduğu için firmaların rakiplerinden sıyrılmaları için tekstil fotoğrafçılığı ile tam anlamıyla fark yaratmaları gerekiyor. Tekstil fotoğraf çekimleri kişilerin alışveriş yapmadan önce ürünü inceleme ihtiyaçlarını karşılıyor. Etki gücü yüksek fotoğraflar ile müşterilerinin dikkatini çekmek isteyen markalar profesyonel anlamda bu işe yatırım yapıyorlar. Eğer siz de:
- Müşterilerinizin dikkatini markanıza çekmek,
- Tekstil satışlarınızı artırmak,
- Yurt içinde ve yurt dışında tanıtım yapmak,
- Reklam ve pazarlama hacminizi genişletmek,
- Yüksek çözünürlükte fotoğraflar ile kaliteli kataloglar hazırlamak istiyorsanız tekstil fotoğrafları çektirmelisiniz.

Nasıl Çekilir? – İşinizi Emin Ellere Bırakın!
Tekstil ürün çekimlerinde öncelikle çalışılacak firmaya, firma vizyonuna uygun stüdyo çalışması yapılır. Kumaş, deri, süsleme ve farklı tekstil sektörü ürünlerine yönelik projelendirilen fotoğraf çekiminde uygun dekor hazırlanır. Dekorasyon tekstil ürün çekimlerinde büyük önem arz eder. Profesyonel fotoğrafçılar tarafından yapılan tekstil çekimleri belirli zaman aralıkları ile yinelenir.
Stüdyoda yapılan tekstil çekimleri için ışık ve dekor önem arz eder. Tekstilde yansıtılmak istenen ürünün kişiye ne kadar çok yakışacağı ya da nasıl kullanılacağıdır. Bu durumu sergilemek için de ünlü mankenlerle ya da modellerle fotoğraf çekimi yapılır.
Fotoğrafçılar mankenli çekimlerde yaratıcı tekstil çekimleri teknikleri ile tanıtım yaparken işlerini kolaylaştıracak ekipmanlar kullanırlar. Harici ışıklar, tripod ve lightboxlar fotoğrafçının dostudur. Çekimi biten tekstil fotoğrafları gerekli görsel düzenlemeden sonra sunulur.
Profesyonel Tekstil Ürün Çekimleri
Tekstil çekimi fotoğrafçılığında fark yaratmak için işin uzmanı fotoğrafçılarla çalışmalı ve reklam filmi senaryosu oluşturmalısınız. Ajanslar bu prodüksiyonu size sağlıyorlar. Elde edilen tekstil çekimleri başarılı fotoğraflar sunduğunda ise:
• Tekstil çekimleri ile çarpıcı, farklı ve merak uyandırıcı fotoğraflar elde edersiniz.
• Markanızı akıllara kazırsınız.
• Ürününüzü istediğiniz şekilde tanıtır, mesajınızı verirsiniz.
• Potansiyel müşterilerinizi ürünü almaya ikna edersiniz.
• Tekstil fotoğraf çekimi ile marka değerinizi ve sektördeki prestijinizi artırırsınız.
• Rakiplerinizden farklı olursunuz.
• Reklam ve pazarlama gelirlerinizi artırırsınız.


Standart Tekstil Ürün Çekimleri
Tekstil çekimi her firmanın kullandığı bir fotoğraf çekim türü olduğu için fark yaratmak amacındaysanız kreatif ajanslarla ve fotoğrafçılarla çalışmanız gerekiyor. Size özel bir proje hazırlanmadan standart fotoğraflar ile kullanıcı karşısına çıktığınızda reklamlarınız istenen etkiyi yaratmayacaktır. Standart fotoğraflar ile:
- Müşterilerinizi ürünü almaya ikna edemezsiniz.
- Tanıtım ve pazarlama gelirlerinizi düşürürsünüz.
- Çağın ve sektörün gerisinde kalırsınız.
- Amatör bir görünüm sergilersiniz.
- Marka değeriniz düşer.
- Uluslararası alanda firmanızı temsil edemezsiniz.