Web Sitenizi Hareketlendirin!
E-ticaret fotoğraf çekimi önerileri ile web sitelerinizi hareketlendirmeye var mısınız?
Teknolojinin gelişmesi ile sektörler arası rekabet daha hızlı şekilde değişmeye başladı. E-ticaret site sahipleri de rakiplerinden bir adım önde olmak için tanıtımın farklı modellerini deniyor. Bunlardan en önemlileri duyulara seslenen reklamlar oluyor.
Ancak kişiler satın alacakları ürünleri dokunmak, koklamak ve yakından görmek istiyorlar. Sadece görme duyusuna seslenen e-ticaret reklamlarının bu nedenle tek taraflı ancak ikna edici şekilde hazırlanması gerekiyor. E-ticaret sitelerinin aynı anda hem görüyor hem de dokunuyormuş hissi uyandıracak iki aşamaya önem vermeleri gerekiyor: ürün fotoğraflarının doğru çekimi ve kullanımı.
Tüketicilerin online alışveriş merkezleri olan e-ticaret sitelerinde ürünün doğru şekilde yansıtılması ve estetik fotoğraflarla sunulması deneyimli bir fotoğrafçıyla mümkün. Bu nedenle e-ticaret fotoğraf çekimi profesyonel ellere bırakılmalıdır.
Ürün Fotoğrafları Nasıl Çekilmeli?
Öncelikle e-ticaret fotoğrafları profesyonel stüdyolarda çekilmelidir. Görsel kaliteyi tam olarak yansıtmak için teknolojik donanımlı stüdyolarda, ışık ve kontrast ayarları yapılarak kaliteli çekimler yapılması önemlidir. Ayrıca:
- Ürün birden fazla açıdan fotoğraflanmalıdır. Tekstil ürünlerinin çekiminde manken kullanımına özen gösterilmelidir.
- Fon ve ürün rengi uyumlu olmalıdır. Ürünün nitelikleri ile doğru orantılı kontrast renkler ile kaliteli görüntüler elde edilir.
- Farklı derinlik oluşturan görseller bir arada kullanılmamalıdır. Ürünün detaylarına hakim olunacak şekilde büyük ‘pixel’ ile çekilecek fotoğraf, ürüne duyulan güven duygusunu artırır.
- Photoshop programını fotoğrafta köklü değişiklikler yapmak yerine sadece lekelerin giderilmesi ve görsel düzenlemenin yapılması için kullanmak gerekir.
- Mümkün olduğunca 360 derece fotoğraf çekimlerinden yararlanılmalıdır. Ürünün daha detaylı tanıtılmasını sağlayan yöntem ile kullanıcı bilgilendirilmiş olur.
- Tekstil ürün çekimlerinde boy fotoğrafları her zaman daha iyi bir görüntü oluşturur. Kullanılmasında yarar vardır.
Ürün Sayfalarını Hareketlendirmek İçin Birkaç İpucu
Sadelik: E-ticaret sitelerinde kullanıcının dikkatini dağıtmayacak düzeyde görsel ve yazı kullanılmalıdır.
Kaliteli fotoğraflar: Yüksek çözünürlükte, rengi doğru yansıtan kaliteli e-ticaret fotoğrafları kullanıcının siteye ve ürüne olan güvenini artıracaktır.
Videolar: Ürünlerin kullanımı ile ilgili videoların sayfalarda olması müşterilerin daha kolay ikna olmasını sağlıyor.
Call to Action: Kullanıcıyı satın almaya ikna etmek için “sepete ekle” ve “satın al” butonları ekleyerek sayfalar hareketlendirilir.
Metin: Potansiyel müşterinin alışveriş sürecini hızlandıracak metinlerin yazılmış olması gerekir. Fontları ve kullanım yerleri dikkatli seçilmelidir.
Kullanıcı yorumları: Ürünü daha önce kullanan müşterilerin yaptıkları öneriler diğer müşterileri etkiler.
Up-selling ve cross selling: Up-selling satın alma kararı veren tüketiciye ürünün daha iyi bir üst modelini, cross-selling ise, yan ve ilgili ürünlerin önerilmesi anlamına gelir. Böylece diğer ürünler de pazarlanmış olur.
Zaman sayacı: Ürünün indirim süresinin bitişini, sepetteki ürünün satın alınabileceği zaman aralığını belirten zaman sayacı kullanıcıların dikkatini çeker.
Stok bilgisi: Kullanıcı zihninde pozitif etki yaratacak stok bilgileri ile kişiler ürünün yalnızca birkaç adet kaldığını öğrenince satın almak için daha aceleci davranacaktır.
Bu kriterlerle hazırlanan e-ticaret siteleri mükemmele yakın görünüme sahip olurken daha fazla kullanıcıyı kendine çekmektedir. Siz de web sayfalarınızı kaliteli görsellerle düzenleyerek rakiplerinizden farklı olabilirsiniz.