E-ticaret Sitelerine Hareket Geliyor
Kişiler yaşam alanlarında kullanacakları ürünleri satın alırken incelemek, özelliklerini öğrenmek isterler. Ev aletleri günlük hayatta en çok kullanılan ürünler olduğu için bilinen markalardan ve son teknoloji özellikleri olanlardan tercih edilir. Ancak yine de yeni bir markanın ürünleri de alternatif olarak inceleme altına alınır.
Kişilerin satın alma kararlarını etkileyen en önemli etmen ev aletleri ürün fotoğrafları olur. Dikkat çekici ve merak uyandırıcı görseller, ev aletlerinin özelliklerini ve kullanım şekillerini potansiyel müşterilere anlatırlar. Marka vitrinini oluşturan görseller:
- E-ticaret sitelerinde,
- Katalog, gazete ve dergilerde,
- Afiş ve billboardlarda,
- Toplantı ve sunumlarda kullanılabiliyor.
Neden Gereklidir? – Ürünlerinizi Anlatın…
“Sektörün öncü ve güvenilir markaları ürün fotoğrafçılığından yararlanıyor…”
Ev aletleri insanların gün içinde en çok kullandıkları ürünleri kapsıyor. Çamaşır makinelerinden mutfak robotlarına kadar geniş bir yelpazeye sahip olan ev aletleri satın alınırken en dikkat edilen eşyalar oluyor. Kişiler dokunmadıkları ve denemedikleri ürünleri almazken e-ticaret siteleri yavaş yavaş bu algıyı kırıyor. Online alışveriş mantığıyla insanlar evlerinden çıkmadan, sadece ürün fotoğraflarını görerek satın almaya ikna oluyorlar.
İster büyük ister küçük bit firma olun ürünlerinizi:
- Daha çok kişiye ulaştırmak,
- Ayrıntılı şekilde tanıtmak ve satmak,
- Marka kimliğinizi ve kalitenizi sergilemek,
- Reklam pazarlama hacminizi genişletmek,
- Sektörde öncü olmak istiyorsanız ev aletleri fotoğrafları çektirmelisiniz.
Nasıl Çekilir? – Evlerde Kaliteyi Yansıtın
Ev aletlerinin fotoğrafları çekilirken öncelikle stüdyo ve dış mekan olmak üzere farklı konseptler hazırlanır. Katalog ve kullanım kılavuzları için yapılan çalışmalarda beyaz fon önünde 360 derece ya da standart çekimler yapılır.
E-ticaret siteleri için 360 derece interaktif fotoğraf çekimleri tercih edilirken afiş ve billboardlar için konseptli çekimler yapılabilir.
Kişilere ürün hakkında detaylı bilgi verecek ve satın almaya ikna edecek görselleri yakalamayı hedefleyen firmalar işlerini profesyonellere teslim ederler. Fotoğrafçının yaratıcılığına kalan konsept çekimleri ile ürün fotoğrafları web sitelerine ziyaretçi çeker ve kişilere alışveriş yaptırırlar. HDR tekniği ile çekilen görseller yine photoshop uygulaması ile ideal görünüme kavuşturularak diğer tanıtım mecralarında yerlerini alırlar.
Ev Aletleri Çekimlerinde Profesyonel Dokunuşlar
Ev aletleri fotoğraf çekimlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli husus ürünün diğer markalar ile arasındaki farkı ortaya çıkarmak. Kişilere kullanacakları ürünleri tanıtan görsellerin profesyonellik ve kurumsallıkla oluşturulması gerekir. Son teknoloji makineler, donanımlı stüdyolar ve kreatif bakış açısı ile hazırlanan fotoğraflar sonunda:
- Satışlarınızı artırırsınız.
- Rakiplerinize fark atarsınız.
- Müşteriye ürün hakkında detaylı bilgi vermiş olursunuz.
- Potansiyel müşterilerinizi ürünü almaya ikna edersiniz.
- Her alanda tanıtım yapabilir, isminizi duyurabilirsiniz.
Standart Ürün Çekimlerinin Dezavantajları
Bu rekabetli sektörde moderni ve gelişimi takip etmezseniz rakiplerinizin gerisinde kalırsınız. Standart fotoğraf çekimi yaptırırsanız:
- Ürünlerinize dikkat çekemezsiniz.
- Satışlarınızı artıramazsınız.
- Dilediğiniz reklam ve tanıtım alanlarını kullanamazsınız.
- Var olan müşterilerinizi rakip firmaya kaptırabilirsiniz.
- Yerellikten ve sıradanlıktan kurtulamazsınız.