Nasıl Sunacağız?
Ürün çekimi bir markanın tanıtımını yapan en önemli öğelerden biri. Başarılı ürün çekimlerinin satışları artıracağı bilindiği gibi başarısız olanların da satışları düşüreceği aşikar. Bu nedenle ürüne ve markaya kötü bir imaj oluşturmamak için ürün çekimleri sırasında dikkat edilmesi gerekenler var. Fotoğrafçının ve firmanın dikkat edeceği birkaç husus ile ürünün tanıtımı kusursuz bir şekilde yapılması mümkün.
Başarılı bir ürün çekimi ile;
Markanın tanıtımı başarılı bir şekilde yapılacak.
Hedef kitleye daha hızlı ulaşılacak.
Verilmek istenen mesaj direkt olarak ulaşacak.
Firmanın reklam ve pazarlama gelirleri artacak.
Her tanıtım mecrasında kullanılabilecek fotoğraflar edinilecek.
Işıklandırma ve Pozlama
“Fotoğrafta ışık her şeydir.”
Konuyu fotoğraf karesine aktarırken ışığın kullanımı önemli olandır. İdeal açı ve ışıkta görüntü kusursuzluğu yakalanır. Ürünü çekerken açık ya da kapalı mekanda doğru ışığı yakalamak ve kullanmak istenen fotoğraf karesinin oluşmasını sağlar.
Fotoğrafçının ürünün pozlanması kısmında tam “O An”da deklanşöre basması gerekir. Stüdyo çekimlerinde ışık ayarı ve konu değişmeyeceği için çekim yapmak kolaydır. Ancak açık mekan çekimlerinde görüntüyü kaybetmemek için hızlı hareket etmek gerekir. Açık havada fotoğraf çekmek hava şartlarıyla savaşmak demektir…
Makine ve Ekipmanlar
Ürün çekimi yapılırken kullanılan makine ve ekipmanlara da dikkat edilmesi gerekiyor. 35 mm gibi büyük makinalar alan derinliği için yüksek ışık isterler. Bunun için ekstra flaşlara ihtiyacınız olabilir.
Konuya göre seçilen fotoğraf makinesi ile konunun konsepte uygun hazırlanması gerekir. Profesyonel çekimler için fotoğrafçının ekipmanlarına hakim olması gerekir.
Ayrıca ürün çekim çadırı ve masası, tripod, reflektör, yansıtıcılar, harici flaşlar, lightbox, softbox ve fonlar kullanılarak ürün fotoğrafları başarılı bir şekilde oluşturulur.
Senaryo ve Kurgu
Her ürün çekiminin bir hikâyesi var. Fotoğrafçı başarılı kareleri yakalamak için ürünü en iyi şekilde yansıtacak senaryoyu oluşturmalıdır. Senaryoya uygun aksesuarlar ile hazırlanan stüdyolarda yapılan çekimler daha başarılı olur. Sektörde fark yaratacak ve rakiplerden sıyrılarak potansiyel müşterileri ikna edecek ürün çekimleri, firmanın kurumsal kimliğini oluşturacak.
Fotoğrafçının hayal gücüne ve deneyimine kalan ürün çekimlerinde elde edilen sonuçlarla markanın vitrini oluşturulmuş, e-ticaret siteleri hareketlenmiş, satış ve pazarlama gelirleri artmış olur.