Ünlü markalar reklam ve ürün çekimlerine ayırdıkları geniş bütçelerle biliniyorlar. Dünyada bilinen Türk markaları da aynı şekilde ürünlerinin tanıtımında kesenin ağzını açıyorlar. Tanıtımlara başlamadan önce ünlü bir isimle anlaşarak reklam yüzü olmalarını sağlıyorlar. Sonrasında ise stüdyo çekimleri ile ürünlerini tanıtıyorlar. Ünlü markaların stüdyo ürün çekim sırları, sektörlerine göre değişebiliyor.
Ipsos’un, yaptığı celebrity güven endeksine göre en çok hatırlanan reklamlarda ilk 10’ a baktığımızda%72’sinde ünlü isimler yer alıyor. Kuzey Amerika %13, Güney Amerika %17, Avrupa %16 ve Asya Pasifik %30 oranında reklamlarında ünlüye yer veriyor. Avrupa’ da reklamlarda ünlü kullanımının en önem kazandığı ülke ise Türkiye. Reklamlarda ünlü kullanımı oranları Türkiye’de %45 olarak dikkat çekiyor.
Türk insanının ünlülere olan güveninden kaynaklanan bu durum markalar tarafından iyi bir pazarlama stratejisi olarak kullanılıyor. Özellikle stüdyo çekimleri için dizi ve film yıldızları kullanılıyor.
Örneğin Mavi Jeans, reklamında ve çekimlerinde ilk kez yüzünü gösteren ünlü Cem Yılmaz olmuştu. Mavi Jeans Ardından Deniz Akkaya, Kenan Doğulu, Mehmet Günsür, Nejat İşler, Nurgül Yeşilçay, Kıvanç Tatlıtuğ gibi ünlülerle de çalışıldı. Şimdilerde ise Serenay Sarıkaya ve Bursin ile çalışıyor. Markanın kataloglarını, internet sitesini ve billboardlarını ünlülerin çekimleri süslüyor.
Peki sadece ünlü kullanmak markanın sevilmesi ve tanınması için yeterli mi? Elbette değil. Müşteriyi ürünü almaya ikna edecek çekimleri yapmak için fotoğrafçılığın farklı tekniklerinden de yararlanmak gerekiyor. İşte merak ettiğimiz ünlü markaların stüdyo çekim sırları:
- Son teknoloji ekipmanlar
Stüdyo ürün çekimi için son teknoloji ekipmanlar olmazsa zaten olmaz dediğinizi duyar gibiyiz. Ancak ünlü markaların stüdyo çekim sırları arasında böyle bir maddeye neden yer verdiğimizi açıklayalım önce. Markaların yüksek bütçelerinden bahsetmiştik. Bu bütçelerin harcandığı en önemli yerlerden biri de tanıtım kampanyaları. Dolayısıyla stüdyo çekimleri sırasında hiçbir masraftan kaçınmamaları normal. Türkiye’de bile satışı olmayan fotoğraf makinelerini, doğal ışığa en yakın flaşları, kaliteli arka planları ünlü markaların stüdyo çekimlerinde görebilirsiniz.
- Nitelikli kamera arkası ekibi
Ünlü markaların stüdyo çekim sırları arasında bir de büyük bir ekip yer alıyor. En az 2 fotoğrafçı, 2 kameraman, ışıkçılar, set çalışanları, kostüm tasarımcısı, makyöz ve danışmanlar. Stüdyo çekimleri böyle bir ekip çalışmasıyla yapılıyor. Dolayısıyla ortaya mükemmel fotoğraflar çıkıyor.
- Donanımlı stüdyo
Ünlü markaların stüdyo çekimlerinde aradığınız her şeyi bulabileceğiniz donanımlı bir stüdyo kullanılır. Bozulan makinenin ya da patlayan ışığın telafisi vardır. Dolayısıyla çalışma süreci akıcı bir işleyiştedir. Ürün çekimi her ne olursa olsun ürüne uygun ortam hazırlanır.
- Profesyonel fotoğrafçı
Ünlü markalar genellikle ünlü bir fotoğrafçı ile çalışırlar. Zara, Mavi Jeans, Mango ve diğer ünlü markaların fotoğrafçıları her zaman bellidir. Dolayısıyla elde edilen fotoğraflarda standart her zaman yüksektir ve herhangi bir fark görülmez. Profesyonel bir fotoğrafçı kaliteli stüdyo ürün çekimi sunar. Bu da ünlü markaların stüdyo ürün çekim sırları arasındadır.
- Doğal çekim tekniği
Stüdyo ürün çekimleri için markalar genellikle doğallığı kullanırlar. Mankeni ya da modeli serbest bırakan fotoğrafçılar onların içten gülüşlerini ve bakışlarını yakalamaya çalışırlar. Aksesuar çekimlerinde ise ürünün net şekilde görüneceği açılardan çekim yapılır.
- Elbette bir adet ünlü isim
Ünlü markaların Türkiye’de ve dünyada ünlü sanatçıları kullandıklarını belirtmiştik. Stüdyo ürün çekimlerinde tanıtım yüzlerinin ünlü olması da marka tanıtımına büyük etki yapmaktadır. Hayran kitlesi olan ve örnek alının ünlü isimler ürünün satılmasını da kolaylaştırırlar.
- İyi bir makyöz
Stüdyo çekimleri sırasında ışığın etkilerini azaltacak iyi bir makyöz de kullanılır. Modelin yüzünü etkileyici şekilde yansıtacak, flaşlardan etkilenmeyecek makyajlar yapılır. Ünlü markaların sırları arasında yer alan makyöz faktörünü de es geçmemek gerekir.
- Olumlu set psikolojisi
Ünlü markaların stüdyo çekimleri sonrasında yayınlanan kamera arkası görüntüleri izlemişsinizdir. Ne kadar eğlenceli bir ortamda çekim yaptıklarına dikkat ettiyseniz bunun fotoğrafları etkileyen bir etmen olduğunu da düşünebilirsiniz. Olumlu ve güler yüzlü bir ekiple model de kendini rahat hisseder ve doğal pozlar verebilir.
- Erkenden işe başlamak
Ünlü markaların stüdyo ürün çekimleri için erkenden işe koyuldukları malum. Günün en canlı ve dinç saatlerinde çekim yapmaya başlayarak oluşacak aksaklıklara karşı da önlem almış oluyorlar.
- Kaliteli kurgu ekibi
Stüdyo ürün çekimi sadece iyi ekipman ve modelle olmuyor. Kaliteli kurgu ekibi fotoğrafları işleyerek son hallerini hazırlıyorlar. Ürün fotoğrafçısı ile birlikte çalışan kurgu ekipleri ürün fotoğraflarını yayınlanacağı mecraya göre formatlıyorlar.
- Baskı kalitesi ve pazarlama
Markaların bir diğer sırrı da baskı kalitesi. Her koşulda ve her yayın aracında bozulmayan görüntüler hazırlamak ve kataloglarında yüksek kalite sunmak neredeyse mottoları. Ayrıca iyi bir pazarlama ekibiyle birlikte fotoğrafların online ve offline tanıtım araçlarından hangilerinde yayınlanacağını belirleyerek mükemmel bir strateji yürütüyorlar.
Foto Life Ekibinden Ayrıcalık Yaratacak Ürün Çekimleri
En yeni, güncel ve ileri teknoloji makineler ve çekim teknikleri ile hazırlanan, dikkat çekici ve merak uyandırıcı ürün fotoğrafları…
Profesyonel Çekim Hizmeti Almak İçin Tıklayın