Moda ürün çekimleri belki de ürün fotoğrafçılığı dalları arasında en keyiflisi. Stüdyonun rahatlığı, ünlü modellerle çalışma imkanı, markalarla işbirliği kurma şansı ve fotoğrafçının adını duyurma olanağı moda fotoğrafçılığının profesyoneller arasında tercih edilmesine neden oluyor.
Moda fotoğrafçıları ise ürün çekimlerinde özel teknikler kullanarak bu dala özgü fotoğraflar ortaya çıkarıyorlar. Kullandıkları teknikler ve yöntemler:
- Modelle iletişim
Moda fotoğrafçılığı için modelle iletişim çok önemlidir. İletişim gücü kuvvetli olmayan fotoğrafçılar modeli nasıl yönlendireceklerini bilmezler ve çektikleri fotoğraflar standartların üzerine çıkmaz. İyi bir ürün fotoğrafçısı modele aklındaki fikirleri anlatır ve onu çekmek istediği şekilde yönlendirir. Modelin kendini rahat hissetmesini sağlar.
- Ürünü ön plana çıkarma
Moda ürün fotoğrafları çekilirken önemli olan model değil üründür. Fotoğrafçı arka planı ürünü öne çıkaracak şekilde hazırlar. Ayrıca modelin makyajı ve saçı ilgiyi üzerinde toplamayacak kadar sade olur.
- Stüdyo kullanımı
Moda fotoğrafçılığı stüdyoda yapılır desek yanlış olmaz herhalde. Kıyafetlerin, çantaların, ayakkabıların ve diğer ürünlerin rahatlıkla fotoğraflarının çekileceği yer stüdyodur. Stüdyolar moda fotoğrafçılarına kolaylık da sağlar. Hava şartlarından etkilenilmemesi, ideal ışık ortamının düzenlenmesi, arka planların ve ekipmanların çeşitliliği açısından stüdyolar avantajlıdır. Moda ürün fotoğrafçılığının yöntemleri arasında olmasa da mekanları arasında bu maddeye yer verebiliriz.
- Işık yumuşatma
Moda fotoğrafı çekim teknikleri arasında ışığı yumuşatmak da yer alır. Fotoğrafçılar karanlık ortamda ya da ters ışıkta bir teknik deniyorlar ise direkt modele ışık tutmayarak duvar ve tavanlardan yansıtma yoluna giderler. Böylece gölgeleri yumuşatır ve fotoğrafa sakinlik katarlar. Ürünlerin soft bir havada yansıtılması istendiğinde bu yöntemi kullanırlar.
- Ayna kullanımı
Moda fotoğrafı çekim teknikleri arasında farklı bir yöntem de ayna kullanımıdır. Ayna da kompozisyonu oldukça güçlendiren
elementlerden biri olarak kullanılabiliyor. Mankeni hem önden hem arkadan çekmeye yarayan bu yöntem ile farklı açılar elde ediliyor.
- Alttan çekim.
Moda fotoğrafçıları ürün çekerden mankeni boydan ve profillerden gösterirler. Ancak yaratıcılık isteyen moda fotoğrafçıları alttan çekimler yaparak da modelde ve üründe farkındalık yaratırlar.
- Hareketlilik
Moda ürün çekimleri sırasında fotoğrafçı hiçbir şekilde sabit durmaz. Modeli her açıdan birden fazla kez fotoğraflar ve aralarından en iyisini seçer. Sınır tanımayan moda fotoğrafçıları için stüdyonun her köşesi bir çekim noktasıdır.
- Renk kurgusu
Moda ürün fotoğrafçılığı için renk kurgusunu yapmak öncelikle renk bilgisi ister. Sert (kontrast) ışık altında renkler daha canlı görünürken yaygın (difüz) ışık altında renkler yumuşar ve soluklaşır. Bunu bilmeyen fotoğrafçı çekimlerinde başarılı olamaz. Ayrıca rengin koyu ve kontrast bir renkle çevriliyse daha yoğun; daha soluk bir renkle çevriliyse daha zayıf gözüktüğün bilerek hareket etmelidir. Moda fotoğrafçılarının kullandığı yöntemlerden biri de insan algısını etkileyen bu yollarla fotoğrafları oluşturmaktır.
- Çekim ölçeği
Çekim ölçeği de moda fotoğrafı çekerken fotoğrafçının bilmesi gereken tekniklerden. Genel çekim, boy, diz, bel, göğüs, omuz, baş ve ayrıntı çekimlerinin her birinin tekniği farklı olduğu için fotoğrafta da yarattığı etki farklı olacaktır.
Moda ürün fotoğrafçılığı yöntemleri ile profesyonel fotoğrafçılar markalar için etkileyici görseller oluştururlar. Ayrıca kendilerinden bilgi almak isteyen yeni nesil ürün fotoğrafçılarını yetiştirirler.
Foto Life Ekibinden Ayrıcalık Yaratacak Ürün Çekimleri
En yeni, güncel ve ileri teknoloji makineler ve çekim teknikleri ile hazırlanan, dikkat çekici ve merak uyandırıcı ürün fotoğrafları…
Profesyonel Çekim Hizmeti Almak İçin Tıklayın