Ürün fotoğrafçılığı kullanılan ekipmanları, çekim teknikleri ve ürün kompozisyonları açısından zor bir meslek. İyi bir ürün fotoğrafçısının;
- Stüdyo çekim tekniklerine,
- Yapay ışık oluşturmaya,
- Ekipman kullanımına,
- Mankenle iletişime,
- Ürünün müşteri kitlesine,
- Kompozisyon oluşturmaya,
- Arka plan ve efekt tekniklerine hakim olması gerekiyor.
Bu nedenle ürün çekimi yapılırken hazırlık aşamaları saatler sürebiliyor. Yemek çekimlerinde yemeklerin taze tutulması, moda çekimlerinde mankenlerin yorulmaması hayal olabiliyor. Ancak özenle atılan her adımda fotoğraflar kaliteli ve etkileyici oluyor. Ürün fotoğrafçılığı hazırlık aşamaları bu nedenle fotoğrafçıların ilk dikkat etmesi gereken konu oluyor.
Profesyonel ürün fotoğrafçıları, ürün fotoğrafçılığı hazırlık aşamaları hakkında yeterli bilgiye sahip değillerse size de bu kaliteli ve etkileyici fotoğrafları sunamazlar. Dolayısıyla hazırlık ve ürün çekimi aşamalarında yanlarında olarak işlerine ne kadar özendiklerini gözlemeniz gerekir. Aklınızda olması gereken pratik ürün fotoğrafçılığı hazırlık aşamaları:
- Fotoğraf ekipmanlarının temizlenmesi
Ürün çekimleri hazırlık aşamaları sırasında ilk adım ekipmanların temizlenmesidir. Ürün fotoğrafçısı fotoğraf makinesini ne kadar sık kullanırsa kullansın her çekimden önce temizlemelidir. Ayrıca ekipmanların da yumuşak bir bezle temizlenmesi gerekir. Fotoğrafların yüksek çözünürlükte olması, tozlu ve kirli görünmemesi için tüm ekipmanların titizlikle temizlendiğinden emin olmalısınız.
- Işıkların yerleştirilmesi
Ürün fotoğrafçılığı ışıksız olmaz. Stüdyo çekimleri sırasında yapay ışıkların konuyu en iyi şekilde aydınlatması sağlanmalıdır. Ürün çekimi hazırlık aşamasında konuya göre ne kadar çok ışık kaynağı kullanılacağı belirlenmelidir. Ürün fotoğrafçıları ışıkların ne kadar aydınlık yaratacağını ve nerelerde konumlanması gerektiğini bilmelidir. Ürün fotoğrafçılığı hazırlık aşamaları arasında en çok vakit harcayan iş budur.
- Arka plan oluşturma
Ürün çekimleri hazırlık aşamaları sırasında fotoğrafçının yaratıcılığını gösterecek aşama budur. Sadece beyaz fon ürün fotoğrafları için yeterli değildir. Fotoğrafı çekilecek ürüne göre uygun bir renk ya da kompozisyon hazırlanmalıdır. Ürünlerin yanına farklı objeler eklenmesi ya da mankenli çekimler yapılması gerekebilir. Bu nedenle fotoğrafçı çekime başlamadan önce nasıl bir arka plan ve araç-gereç kullanacağını planlamalıdır.
- Makineleri tripoda yerleştirme
Ürün fotoğrafçılığı tripodsuz olmaz. Ürün çekimleri sırasında yakın plan uygulamaları yapılacaksa fotoğrafçının elinin titremesinin önüne tripodlar geçecektir. Farklı açılara yerleştirilen makinelerle aynı anda birkaç kare fotoğraf elde edilebilir.
- Deneme çekimleri
Ürün fotoğrafçılığı hazırlık aşamaları tamamlandığında geriye bir tek deneme çekimleri kalır. Ürün fotoğrafçısı ışık, arka plan ve makine değerlerini kontrol edebilmek için deneme çekimleri yapar. Bu sırada yanlış yapılan ayarlar düzeltilir ve hazırlık süreci noktalanır.
Siz de ürün çekimleri hazırlık aşamaları hakkında bilgi sahibi olarak fotoğrafçınızı denetleyebilir ya da firmanız için kişisel fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz. İyi bir makine, ekipmanlar ve sanatsal bakış açısı ile ürününüzü tanıtacak kaliteli görselleri elde edebilirsiniz.
Foto Life Ekibinden Ayrıcalık Yaratacak Ürün Çekimleri
En yeni, güncel ve ileri teknoloji makineler ve çekim teknikleri ile hazırlanan, dikkat çekici ve merak uyandırıcı ürün fotoğrafları…
Profesyonel Çekim Hizmeti Almak İçin Tıklayın