Ayakkabı fotoğrafı çekimleri, ayakkabı firmalarının ürünlerini e-ticaret sitelerinde ve kataloglarında tanıtmak için kullandığı çekim türlerinden biri olarak pazarlama gereçleri arasında en önemliler arasındadır. Ayakkabı fotoğraf çekimleri genellikle katalog tarzında yapıldığı için stüdyo çekimleri ya da konseptli dış mekan çekimleri uygun görülmektedir.
Profesyonel ürün fotoğrafçısı her iki çekim türüne de hakim olmalıdır. İşinin uzmanı fotoğrafçılar markanın taleplerini fotoğraf karelerine başarıyla yansıtır. Amatör fotoğrafçılar ise aşağıdaki yöntemlerden yararlanarak çekimlerini zamanla profesyonelleştirebilirler.
Ayakkabı fotoğrafı nasıl çekilir diye düşünen stüdyo fotoğrafçıları için uzman fotoğrafçılardan 10 stratejik adım derledik. Merak ettiğiniz soruların yanıtı profesyonellerden alabilirsiniz. Ayakkabı fotoğraf çekimlerinde işinize yarayacak 10 stratejik ürün çekimi uygulması:
- Fotobox kullanın.
Müşterilerinize iyi bir görüntü sunmak istiyorsanız ayakkabıları fotobox denilen fotoğraf çekimi için özel olarak hazırlanan kutular içinde çekin. Beyaz zeminde iyi bir netlemeyle kaliteli fotoğraflar yakalayabilirsiniz.
- Yansımaların önüne geçin.
Ayakkabı çekimleri sırasında özellikle rugan ve deri ayakkabılar yansıma yapabilirler. Bunun önüne geçmek için parlama ayarlarınızı yapın ya da yansımayı alacak filtreler kullanın.
- Yüksek watt paraflaş kullanın.
Yüksek paraflaşlar ayrıntıları fotoğraflarken ürün fotoğrafçısı için avantaj oluşturur. Stüdyoda yapılan ayakkabı ürün çekimi için mekanın ya da ürünün kaliteli paraflaşlarla aydınlatılması gerekir.
- Perde kullanın.
Stüdyoda yapılan ayakkabı fotoğraf çekimleri sırasında 3 – 4 adet perde kullanmak ışığı yumuşatacaktır. Ürünün ön sağ ve sol çaprazlarına gölgeli görünüm yaratacak perdeler koyabilirsiniz.
- Eşit ışık kullanın.
Ayakkabı fotoğrafları da her stüdyo çekiminde olduğu gibi eşit ışığa ihtiyaç duyar. 360 derece ya da dört köşeli çekimlerde ışığın ayakkabının tüm bölgelerini aydınlatmasını sağlamalısınız.
- Dış mekandan yararlanın.
E-ticaret siteleri için ayakkabı fotoğrafı çekiyorsanız stüdyo çekimlerinden yararlanmanız normaldir. Ancak kataloglar için ayakkabı çekimleri yapacaksanız sokaklara, caddelere ve tarihi mekanlara inmeniz daha mantıklı olacak. Dış mekan hem arka plan hem de çekim türü çeşitliliği sayesinde yaratıcı fotoğraflar çekmenizi sağlayacaktır.
- Manken kullanın.
Ayakkabı fotoğrafı çekimleri için yeni trend manken kullanmak. Bu stratejik adımı siz de atarsanız başarılı ayakkabı fotoğrafları elde edebilirsiniz. Markanızı belirli bir konseptte anlatacak Still Life çekimlerinde ünlü mankenlerden yararlanarak bilinirliğinizi bir anda artırabilirsiniz. Özellikle dış mekan çekimlerinizde mükemmel kompozisyonlar oluşturabilirsiniz.
- Farklı açılardan çekin.
Ürün fotoğrafçılığı çekim teknikleri açısından gelişmiş bir alandır. Bu nedenle yarım küresel, slindirik, 4 kare ürün çekimi, tam karesel, 360 derece ürün çekimi gibi teknikleri deneyebilirsiniz. Standart açıların dışına çıkmak ve yaratıcılık göstermek markanın daimi ürün fotoğrafçısı olarak kalmanızı sağlayabilir.
- Arka fonu değiştirin.
Ayakkabı fotoğrafları nasıl çekilir sorunuza en klasik; beyaz bir arka fon önünde ürünün profesyonel bir fotoğrafçı tarafından çekilmesidir, gibi bir cevap verilebilir. Ancak ayakkabı fotoğraf çekimleri bu kadar basit bir kurguya sahip değildir. Eğer siz basit bir fon ile ürün fotoğrafı çekmeyi düşünüyorsanız amatörlükten kurtulamazsınız. Ürün fotoğrafı çekim türleri ile kendinizi geliştirmeniz gerekir.
- Photoshop kullanın.
Ayakkabı fotoğrafı çekimlerinde her şeyi fotoğrafçıya bırakmak olmaz elbette. Kataloglar ve web siteleri için Photoshop programı ile düzenleme yapmak, efekt oluşturmak, hataları düzeltmek gerekebilir. Baskı ya da yayın araçlarına göre fotoğraf düzenlemesi yapabilmek de ayakkabı fotoğraf çekimlerinde 10 stratejik adımdan biridir.
Ayakkabı fotoğraf çekimlerinde fotoğrafçıların attığı bu 10 adımı atarak ya da kendi tekniklerinizi geliştirerek profesyonelleşebilirsiniz. Ayrıca çalıştığınız fotoğrafçıların işlerini doğru yapıp yapmadığını da denetlemiş olursunuz.
Kötü Fotoğraflarla Müşteri Kaybetmeyin!
Amacınız ürün satmaksa profesyonel bir e-ticaret fotoğrafçısı ile anlaşın ve fotoğraflarınız web sitenize eklemeden önce tasarımcınızın ve iş arkadaşlarınızın yorumlarını alın. Ayrıca ziyaretçilerinizin aradıkları ürünü ve fotoğrafı kolayca bulmasını sağlayın, tasarımlarınızı iyileştirin ve ürün fotoğraflarını belirli aralıklarla güncelleyin. Böylece satışlarınızı artırarak başarılı markalar arasındaki yerinizi alın.
Foto Life Ekibinden Ayrıcalık Yaratacak Ürün Çekimleri
En yeni, güncel ve ileri teknoloji makineler ve çekim teknikleri ile hazırlanan, dikkat çekici ve merak uyandırıcı ürün fotoğrafları…
Profesyonel Çekim Hizmeti Almak İçin Tıklayın